Partner serwisu
Intermodal i logistyka

KDP: Nie ma inwestycji realizowanych bezkonfliktowo

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mg

Data publikacji:
06-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
KDP: Nie ma inwestycji realizowanych bezkonfliktowo
Fot. Simsa, commons.wikimedia.org, CCA-SA 3.0
Brak nowoczesnej infrastruktury komunikacyjnej jest jedną z podstawowych bolączek polskiej gospodarki. Kiedy jednak dochodzi do realizacji zapowiadanych od lat inwestycji, pojawiają się protesty. Już za kilka lat ma rozpocząć się budowa kolei dużych prędkości w Polsce (według zapowiedzi, linia „Ygrek” w 2020 r. połączy Warszawę, Łódź, Wrocław i Poznań). Jednak jakiś czas temu pojawiły się pierwsze protesty wspólnot lokalnych w tej sprawie.

Zgodnie z II wariantem przebiegu trasy kolei dużych prędkości, przecinałaby ona Brzeziny. Stąd protesty tamtejszych samorządowców. Ostro sprzeciwiają się budowie KDP także mieszkańcy Wojnowic (gmina Czernica) pod Wrocławiem, przez które miałaby ona przebiegać. Wcześniej swój sprzeciw wyraził samorząd Szadku, wskazując na problemy komunikacyjne, które mogą się pojawić już za kilkanaście lat.

- Nigdzie na świecie nie zdarza się, żeby takie inwestycje realizowane były w sposób niekonfliktowy. Mamy do czynienie ze zjawiskiem urban sprawl - niestety jest to przypadek i okolic Łodzi, i Warszawy, i Wrocławia. Oczywiście, protesty już wystąpiły, ale jest to sygnał dla projektujących trasę, że jej przebieg trzeba korygować. Należy próbować znaleźć rozwiązania kompromisowe – komentuje Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolejnictwo.

 

 

 

 

Zdaniem prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych Zbigniewa Szafrańskiego, w porównaniu z innymi krajami, protestów jest stosunkowo mało. - Jak na nowo budowaną linię o długości prawie 470 km, punktów zapalnych było niewiele. Pamiętajmy, że wariant rekomendowany to nie jest jeszcze zatwierdzona oś linii. Projektant ma możliwość manewrowania nią w granicach 200-300 metrów, a nawet więcej, jeśli zajdzie potrzeba. Jednak przesunięcie w bok linii o taką odległość wywołuje zmiany na odcinku 2-3 km – zaznacza Szafrański.

 

- Nie mieliśmy takich problemów, jak w innych krajach. We Włoszech np. linia Lyon – Turyn nie może do dziś wystartować – mówi. W lecie tego roku, w zamieszkach w okolicach Chiomonte (Piemont), jakie miały miejsce w czasie akcji protestacyjnej przeciwko realizacji tej inwestycji, rannych zostało 200 osób. Organizatorzy protestów podawali, że wzięło w nich udział ok. 50 tys. osób. Natomiast w Niemczech głośna jest sprawa projektu Stuttgart 21, zakładającego przebudowę centrum miasta w związku z modernizacją kompleksu infrastruktury kolejowej. Pod koniec zeszłego roku w stolicy Badenii i Wirtembergii kilkakrotnie na ulice wychodziło po 20 tys. osób w proteście przeciwko realizacji tej inwestycji. 60 najbardziej zdeterminowanych demonstrantów wdarło się nawet do południowego skrzydła dworca, a następnie zabarykadowało się tam.

 

Patrząc na powyższe przykłady, wiele jeszcze przed nami.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5